Els pobles de la Tinença: El Ballestar
Els Pobles de la Tinença: El Ballestar
Situat sobre un promontori a 710 msnm aquest petit poble de la Tinença és un dels més ben conservats. Durant el recorregut de la ruta dels 7 pobles arribareu a ell pels antics rentadors situats a la partida de les vinyes. Un forta pujada ens portarà a l’entrada sud del poble per recórrer el carrer major fins arribar a l’esglèsia. Si voleu fer una parada per menjar o beure teniu el Mesón Ballestar al mateix carrer, si només voleu carregar aigua trobareu una font d’aigua fresca i clara per continuar el camí.
El Ballestar rebé carta pobla de l’abad del Monestir de Santa Maria de Benifassà, Fray Berenguer el 9 de març de 1272 amb l’obligació de pagar els delmes, primícia i novena al monestir. L’esglèsia del Ballestar data del segle XIII i com a curiositat trobarem a la torre del campanar una lauda sepulcral provinent del convent datada del segle XV representant un cavaller vestit amb l’hàbit cistercenc.
Els 7 pobles segueixen camí per l’antic sender que comunicava aquesta localitat amb la Sénia, un corriol empedrat seguint el traçat del Riu Verd i que farà les delicies de tot bon amant de la natura i la geologia així com de la capacitat humana per transformar el paisatge de forma respectuosa i integrada a l’entorn.
Us esperem per gaudir de la Tinença de Benifassà : 7pobles.com






















![[:ca]Sortida guiada 2 dies de raquetes de neu pel Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici (nivell 1)[:es]Salida guiada 2 días de raquetes de nieve por el "Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici" (nivell 1)[:en]Sortida guiada 2 dies de raquetes de neu pel Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici (nivell 1)[:] @ Espot | Boixar | Comunidad Valenciana | España](https://www.7pobles.com/wp-content/uploads/2017/11/cartells-activitats-10.jpg)
![[:ca]3a Activitat d'Orientació amb Família Casa Nostra Espai Infantil[:] @ Ermita de Sant Sebastià, Vinaròs](https://www.7pobles.com/wp-content/uploads/2026/02/cartells-petit-boix-1.jpg)
![[:ca]La Mussara i Els Avencs de la Febró amb Camina con Santiago [:] @ Refugio excursionista de La Mussara](https://www.7pobles.com/wp-content/uploads/2026/02/febro.webp)
Contacta amb nosaltres