Els pobles de la Tinença: El Ballestar
Els Pobles de la Tinença: El Ballestar
Situat sobre un promontori a 710 msnm aquest petit poble de la Tinença és un dels més ben conservats. Durant el recorregut de la ruta dels 7 pobles arribareu a ell pels antics rentadors situats a la partida de les vinyes. Un forta pujada ens portarà a l’entrada sud del poble per recórrer el carrer major fins arribar a l’esglèsia. Si voleu fer una parada per menjar o beure teniu el Mesón Ballestar al mateix carrer, si només voleu carregar aigua trobareu una font d’aigua fresca i clara per continuar el camí.
El Ballestar rebé carta pobla de l’abad del Monestir de Santa Maria de Benifassà, Fray Berenguer el 9 de març de 1272 amb l’obligació de pagar els delmes, primícia i novena al monestir. L’esglèsia del Ballestar data del segle XIII i com a curiositat trobarem a la torre del campanar una lauda sepulcral provinent del convent datada del segle XV representant un cavaller vestit amb l’hàbit cistercenc.
Els 7 pobles segueixen camí per l’antic sender que comunicava aquesta localitat amb la Sénia, un corriol empedrat seguint el traçat del Riu Verd i que farà les delicies de tot bon amant de la natura i la geologia així com de la capacitat humana per transformar el paisatge de forma respectuosa i integrada a l’entorn.
Us esperem per gaudir de la Tinença de Benifassà : 7pobles.com






















![[:ca]Descobreix els bolets de la Tinença de Benifassà[:] @ Coratxà](https://www.7pobles.com/wp-content/uploads/2022/09/cartells-activitats-3.jpg)
![[:ca]RUTA GUIADA A LA FAGEDA DEL RETAULE, PARC NATURAL DELS PORTS[:es]RUTA GUIADA A LA HAYEDO DEL RETAULE, PARC NATURAL DELS PORTS[:]](https://www.7pobles.com/wp-content/uploads/2022/09/2.jpg)
![[:ca] RUTA GUIADA A LA FAGEDA DEL RETAULE, PARC NATURAL DELS PORTS [:]](https://www.7pobles.com/wp-content/uploads/2022/09/3.jpg)
![[:ca]🌿 Ruta guiada al cor de la Tinença: El Salt de Robert i el Portell de l’Infern[:es]🌿 Ruta guiada en el corazón de la Tinença: El Salt de Robert y el Portell de l’Infern[:]](https://www.7pobles.com/wp-content/uploads/2025/09/cartells-activitats-5.jpg)
Contacta amb nosaltres