Sortida guiada al Portell del Infern amb l’IES Broch i Llop de Villareal

El passat dimarts 31/10 vam anar de ruta guiada amb l’IES Broch i Llop al Portell del Infern i el Salt de Robert, una ruta de 10kms amb un desnivell de 500m+ a una de les parts més riques en fauna y flora de la Comunitat Valenciana. La sortida va ser del poble de Fredes per dirigir-nos cap al E per l’antic camí de la Sénia. Al cap de la Serra vam començar el descens cap al Portell del Infern passant pel Mas del Pixón, amb la seva era perféctament conservada. Un cop passat el mas vam seguir en descens per arribar finalment al pas entre muntanyes més bonic de la nostra geografia, el Portell del Infern. Aquest antic camí de ferradura rep el topònim degut a fatigós treball per superar-lo en condicions de mal temps, com el vent o la neu, molt present en el passat a la Tinença.

Al Portell vam explicar que hi ha una comunitat de plàntes autòctones com els Gossets de Roca, la Viola d’Aigua o el Salze de Roca, així com espècies eurosiberianes, com els Grèvols, Moixeres i Orons. També vam poder veure volar el majestuós Voltor Comú i segur que desde la llunyania i la seguretat dels cingles ens van observar les Cabres Hispàniques.

Seguidament vam baixar cap al Barranc de la Tenalla fent la parada per esmorzar. Uns 500m més amunt vam poder veure el Salt de Robert, l’altra Microrserva de Flora de la volta i vam comprovar també els efectes de la sequera que ens està afectant. La pujada a Fredes per finalitzar segur que farà recordar a molts la volta per la Tinença 🙂

Fins la propera!

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR