Rutes amb raquetes de neu a la Tinença de Benifassà

senderismo raquetas de nieve tinença de benifassa

Quins dies de neu per la Tinença! Les quantioses nevades de fa dos setmanes ens han fet gaudir del blanc element com a xiquets. Gairebé 100cm de neu a cotes altes i entre 30-50 cm a partir dels 1000m van caure del cel durant 3 dies seguits deixant les muntanyes amb un mantell blanc que encara dura avui.

Gràcies a la intensitat de la nevada i que ha caigut de llevant-gregal, la neu, aquest cop, no ha estat ventada com altres ocasions, així que hem aprofitat de valent calçant-nos les raquetes per gaudir a dojo de la Tinença.

Com a anècdota, el primer dia que vam fer sortida, les meves raquetes de neu van tindre un petit accident, un tensor de la part davantera es va trencar. Ja era a la tornada i no vam tindre gran problema però ens va donar temps a pensar com solucionar-ho. El primer que vaig fer al arribar a casa va ser buscar la web de TSL Outdoor per mirar si podiem comprar la peça, però no la vaig trobar per cap lloc. La segona opció va ser buscar el servei postventa de la marca i allí si que vam encertar. La peça sense cap cost, només les despeses d’enviament, va arribar a casa en un plaç de dos dies! Això és un servei de marca que fa clients. Així que, si algú li pica el cuquet de les raquetes, jo recomano la marca TSL.

Sense res més us deixem un recull de les rutes realitzades durant aquests dies:

► El Tossal Gros: Ruta fàcil per a realitzar amb poc temps, 5.84kms i 231m+ del Boixar al Tossal Gros, punt més alt de la ruta. S’ha de tindre prou clar el recorregut a la part final o seguir molt bé el track, en neu es perd el camí. Les vistes del cim valen molt la pena.

senderismo raquetas de nieve tinença de benifassa senderismo raquetas de nieve tinença de benifassa

El Tossal d’en Canadé: Gran ruta de raquetes i senderisme que ens porta al cim més alt de la Tinença, el Tossal d’en Canadé de 1390m d’alçada. En aquest cas l’hem fet lineal per la facilitat del recorregut a seguir. També pasarem pel mas Blanc, un dels masos més grans de la zona.

El Tossal de Cervera: La ruta estrella en quan a desnivell i dificultat. El Tossal de Cervera ens farà suar de valent per arribar al cim, i si no veiem el camí encara serà més difícil! Aquesta ruta surt de la casa forestal de la Tenalla per seguir el camí del Mas del Peraire. Un cop allí seguirem el camí del refugi fins que ens desviarem pel petit sender que puja al cim. Aneu en compte amb aquest camí, l’heu de conéixer bé per a no anar monte através, cosa que vam fer nosaltres 😉

senderismo raquetas de nieve tinença de benifassa

Un cop finalitzades les rutes ja sabeu on anar a descansar i menjar? A la Casa-Refugi el Boixar com no! us esperem ♥