Curs d’Iniciació a l’Orientació al Boixar 🧭🌲
Descobreix la Tinença, el seu paisatge i els secrets de l’orientació en un entorn únic.
Introducció al territori ⛰️
La Tinença de Benifassà, al nord del País Valencià, forma part del Massís dels Ports, una joia geològica situada entre la serralada Prelitoral catalana i el Sistema Ibèric.
Aquest massís calcari es va formar arran de potents moviments tectònics que van plegar antics sediments marins, donant lloc a la serralada imponent que avui coneixem, coronada pel Mont Caro (1.447 m).
El circuit d’orientació del Boixar transcorre per un terreny 100% calcari, amb un clima mediterrani d’alta muntanya a les altures, i influències més continentals a les obagues.
La vegetació és rica i canviant: des de boscos de carrasca i pi blanc, fins a pinedes de pi rojal o pi silvestre, amb zones plenes de boix, roures i prats de muntanya.
Als voltants dels pobles hi trobem un patrimoni humà únic: la pedra en sec, autèntiques obres mestres creades per transformar pendents i erms en camps de conreu. Una història viva que encara modela el paisatge actual.
INSCRIPCIÓ
Continguts del curs 📘
-
Concepte d’orientació
-
Una mica d’història
-
El mapa
-
La brúixola
-
Tècniques bàsiques d’orientació
-
Altres elements útils
A qui va dirigit? 👨👩👧👦
Aquest curs és ideal per a persones sense experiència prèvia que vulguin iniciar-se en l’orientació en un entorn privilegiat.
Edat recomanada: de 6 anys en endavant.
Només calen ganes d’aprendre i una mínima forma física.
Programa del cap de setmana 🗓️
DISSABTE — Tarda
🕓 16.00h a 18.30h
Classe teòrica + pràctica a la Casa-Refugi El Boixar.
DIUMENGE — Matí
🕤 9.30h a 12.00h
Pràctica real al Circuit Fix d’Orientació del Boixar.
Dades pràctiques ℹ️
-
Ràtio: mín. 4 persones – màx. 15
-
Preu:
-
Adults: 45 €
-
Nens: 15 €
Inclou tècnic UIMLA, material didàctic i de muntanya, dossier i assegurances.
-
-
Opcional:
🏡 Mitja pensió a l’Alberg La Font Lluny
47 €/persona (habitació quàdruple)
Material necessari 🎒
Per al curs
-
Motxilla petita
-
Aigua i menjar per a diumenge 💧🍎
-
Roba transpirable i còmoda
-
Botes o sabatilles de muntanya 🥾
-
Roba d’abric (polar, impermeable…)
-
Guants fins 🧤
-
Braga de coll
-
Gorra o gorro 🧢
-
Telèfon mòbil amb bateria
-
Brúixola
-
Regle petit + llapis ✏️






![[:ca]Cicle de sortides a la natura – Escola Maria Jesús Ortí i Abella[:]](https://i0.wp.com/www.7pobles.com/wp-content/uploads/2026/04/Cartell-vertical-Conta-contes-de-San-Jordi-Infantil-Groc_20260408_204551_0000.png?fit=744%2C1052&ssl=1)
![[:ca]1r de Colònies d'Estiu del Petit Boix, Parc Natural de la Tinença de Benifassà[:] @ Alberg la Font Lluny](https://elpetitboix.com/wp-content/uploads/2026/01/1-724x1024.jpg)
Contacta amb nosaltres