Menu

Ruta 1: Els 7 Pobles

Boixar(1089m)-Coratxà(1213m): 3,6kms, 255m+

Perfil_1a_etapa_Boixar_Coratxar

Sortim del Boixar i agafem el sender PR-CV-75.11 direcció al Coratxà. Este sender ens durà directament al poble en menys de 4kms creuant la Serra de les Albardes i passant pel Pont de la Ballestera. Aquí podem descansar uns segons baix del gran Tiler que domina la plaça.

CasaRefugiElBoixar-3

Coratxà(1213m)-Castell de Cabres(1139m): 7,7kms, 509m+

Perfil_2a_etapa_Coratxar_CastelldeCabres

Del Coratxà agafarem el PR-CV-75.8 direcció a l’ermita de Sant Cristòfol, passarem per la creu del Rallo i crestejarem la Serra de la Creu fins arribar a n’aquesta bonica ermita. D’aquí tindrem unes magnífiques vistes de la Tinença i de la part d’Aragó. Continuarem el recorregut pel mateix sender però en baixada, fins passar pel Mas de Vilalta i d’aquí continuarem descendint fins el Barranc Fondo. Una vegada baix creuarem la pista i continuarem pel PR en busca del Pi de les Rodantxes que està caigut. Passat este pi cal continuar pel PR que ens durà en forta pujada fins Castell de Cabres.

coratxa-puntassa-avencasse 060_baixa

Castell de Cabres(1139m)-Bel(951m): 17,8kms, 893m+

Perfil_3a_etapa_CastelldeCabres_BelSortirem de Castell de Cabres en descens pel PR-CV-75.13, creuarem la carretera i anirem pel Pla de l’Artiga. Passarem pel Ginebre de Marc i continuarem fins trobar el GR7. Aquí en descens passarem pel Mas Roig i arribarem al Mas de Prades. On ens desviarem a l’esquerra per la sendera que va al Mas de les Pruneres, passant per la teuleria i pel Roure de la Teuleria.

Bel(951m)-Pobla de Benifassà(690m): 7kms, 122m+

Perfil_4a_etapa_Bel_PoblaBenifassaEtapa curta però no menys bonica per les vistes de la Pobla i el Ballestar. Sortirem de Bel pel PR-CV-75.5 direcció a la Serra de la Creu, passant per les Ombries del Preguntó. Una vegada passats i a punt d’arribar al Molló dels Tres Termes enllaçarem en el PR-CV-75.13 al Coll del Xumador, que haurem de seguir poc temps per desviar-mos en baixada pel PR-CV-75.5 que dona directament a la Pobla de Benifassà, fi d’esta etapa on podrem descansar i menjar al lloc que haguem triat.

Pobla de Benifassà(690m)-Ballestar(709m): 7.6kms, 496m+

Perfil_5a_etapa_PoblaBenifassa_BallestarUna altra etapa curta, però no us enganyeu, té casi 600m+. Una vegada haurem descansat de les etapes anteriors haurem d’agafar forces ja que ens queda encara més de la meitat del recorregut en les etapes més llargues. Sortirem de la Pobla en direcció al Mas d’Insa, on haurem de superar el màxim desnivell positiu d’esta etapa. Una vegada a dalt, agafarem la pista a l’esquerra cap al Mas de l’Esquetxe i al poc d’haver-lo passat i baix de la Lloma del Pastor, agafarem la pista que surt a esquerres i que en poc es converteix en una bonica sendera de baixada que ens durà directament al Ballestar, fi d’esta etapa. El poble del Ballestar situat d’alt d’una lloma ens transportarà al temps on la vida en estos paratges era pura supervivència.

Ballestar(709m)-Fredes(1093m): 18,9kms, 1224m+

Perfil_6a_etapa_Ballestar_Fredes_lightTenim per davant l’etapa reina de la ruta en la versió curta. Sortirem del Ballestar en direcció al pantà d’Ulldecona. Anirem seguint el PR-CV-75.2.3m sense deixar-lo fins el Forn del Vidre. Aquí abans de creuar el barranc seguirem per una sendera que surt a la vora de la balla i que va pel marge dret del pantà. Esta sendera ens durà fins el Molí l’Abad 2. El deixarem i anirem a buscar la pista que surt passat el pont del pantà a ma dreta. Ara tenim per davant 3kms de pista que deixarem per a agafar la sendera del Portell de l’Infern al Mas de Joan.  Esta sendera, el PR-CV-75.1, ens durà en forta pujada fins el Portell de l’Infern, aquí podrem gaudir d’unes vistes magnífiques. Passat el Portell tenim a pocs metres la sendera que baixa al Barranc del Salt, l’agafem i en poc temps ja estem baix. Enllaçarem en el PR-CV-75.2 i pujarem a esquerra per a anar a buscar el Salt de Robert, si tenim sort i baixa molta aigua el sentirem de lluny, quan arribarem al Salt ens quedaren meravellats d’aquest salt d’aigua de 30 metres. Bé després de amagar les càmeres de fotos, ens queda l’últim esforç fins arribar al bonic poble de Fredes. Fi d’esta llarga etapa que ens haurà deixat un molt bon sabor de boca.

minamaruja 038_baixa

Fredes(1093m)-Boixar(1089m): 9kms, 350m+

Perfil_7a_etapa_Fredes_Boixar_light
Bé ja queden pocs kms per a tancar el cercle però falta descobrir l’últim tram dels 7 Pobles de la Tinença (tenim possibilitat d’allargar la ruta 9.6kms fins el Tossal del Rei). Sortirem de Fredes pel GR7 cap al Boixar, passarem prop del Mas de la Faixa i anirem a parar al Mas de l’Hostalet. Veurem el Boixar a tocar però no podem arribar encara, hem d’anar a la dreta uns metres per la pista fins trobar el l’encreuament a esquerra del PR-CV-75.12. Farem una forta pujada fins el Tossal Gros, bon mirador dels dominis del Boixar i d’allí anirem a buscar l’encreuament amb el PR-CV-75.11, que ens durà, amb molta pena per haver acabat de gaudir d’aquestos paisatges, fins el bonic poble del Boixar. Aquí donarem per finalitzada la nostra aventura!

MAPA_BLANC_7POBLES_sombra

Ruta 2: Els 7 Pobles+cims màgics

Boixar(1089m)-Coratxà(1213m): 3,6kms, 255m+

Perfil_1a_etapa_Boixar_CoratxarSortim del Boixar i agafem el sender PR-CV-75.11 direcció al Coratxà. Este

Coratxà(1213m)-Castell de Cabres(1139m): 7,7kms, 509m+

Perfil_2a_etapa_Coratxar_CastelldeCabres

Castell de Cabres(1139m)-Bel(951m): 17,8kms, 899m+

Perfil_3a_etapa_CastelldeCabres_BelSortirem de Castell de Cabres en descens pel PR-CV-75.13, creuarem la carretera i anirem pel Pla de l’Artiga. Passarem pel Ginebre de Marc i continuarem fins trobar el GR7. Aquí en descens passarem pel Mas Roig i arribarem al Mas de Prades. On ens desviarem a l’esquerra per la sendera que va al Mas de les Pruneres, passant per la teuleria i pel Roure de la Teuleria. Una vegada passat el Mas de les Pruneres i el Maset de Julio enllaçarem de nou en el PR-CV-75.13, per a fer una forta pujada a dretes fins la Serra de la Creu. Aquí hem de començar un descens acusat fins el Mas de la Borja passant pel Pi Gros. Una vegada al mas hem de baixar al Barranc de la Borja i passar pels Estrets de la Borja. Aquí continuarem el descens fins arribar a la carretera de Vallibona, que l’haurem de deixar en seguida per a pujar a Bel. Per a pujar a Bel ens dirigirem per la sendera que va a la Cova del Gabaig i passa pel costat del Mas de Mariner. Seguint rectes agafarem la pista que arriba directament a Bel. Aquí podrem gaudir del llarg tram que hem recorregut des de Castell de Cabres i descansar en la tranquil·litat dels seus carrers.

lanovafita 051_BAIXA

Bel(951m)-Pobla de Benifassà(690m): 7kms, 122m+

Perfil_4a_etapa_Bel_PoblaBenifassa

Pobla de Benifassà(690m)-Ballestar(709m): 7,6kms, 496m+

Perfil_5a_etapa_PoblaBenifassa_Ballestar

neu12_baixa

Ballestar(709m)-Fredes(1093m): 25,15kms, 1472m+

Perfil_6a_etapa_Ballestar_Fredes
Per davant tenim la etapa més llarga i dura de tota la ruta. Sortirem del Ballestar pel PR-CV-75.3.2 en direcció al pantà. Als pocs kms passada la Font de la Canaleta, agafarem la sendera que puja als Galins i que en fort pendent ens durà de nou fins la Serra de la Creu entre la Mola dels Teixets i la Mola Tancada. Una vegada dalt de tot, posarem direcció a la Moleta del Terme, punt d’unió dels termes de Rossell, la Pobla i Bel. La deixem darrera i anem a buscar la Moleta del Ferro passant per les mines del ferro, on antigament s’extreia ferro per a la seva venta. Quan les haurem passat la sendera comença a descendir cap al pantà, i ens portarà directa al Molí l’Abad, on si volem podrem fer la primera parada per a descansar en les vistes del pantà.

IMG_20141201_103430_HDR_baixa

Ben descansats ens toca seguir i agafarem la pista a dretes passat el pont. Durant 3kms no la deixarem fins que arribarem a la sendera del Portell de l’Infern, el PR-CV-75.1 que surt a la vora del Mas de Joan. Ara ja en forta pujada la seguirem fins coronar al Portell de l’Infern, on les seves parets i les vistes que gaudirem ens deixaran fascinats. Bé però no tot és pujar, passat el Portell i a dreta surt la sendera que ens durà en descens fins al Barranc del Salt per a enllaçar en el PR-CV-75.2. Aquí a esquerra tornarem a pujar suaument fins a la vora del espectacular Salt de Robert un salt d’aigua de 30 metres d’alçada. Aquí podem agafar forces ja que ens espera una dura pujada fins al poble de Fredes.

IMG_20141201_095050_baixa

Fredes(1093m)-Boixar(1089m): 22,15kms, 747m+

Perfil_7a_etapa_Fredes_Boixar
Una vegada arribats a Fredes, i havent recuperat forces és hora d’agafar el GR7 en direcció a Pinar Pla. Passat Pinar Pla anem cap a l’esquerra a buscar el Mas del Ric que està al mig de la plana i d’aquí ja veurem el cim del Tossal dels Tres Reis de 1356m d’alçada. En una bona pujada farem cim i podrem gaudir de les impressionants vistes de tots els Ports, tant de la part de València, Aragó i Tarragona, ja que este cim uneix les 3 comunitats autònomes. Ja podem guardar la càmera de fotos i seguir els últims kms de ruta. Ara ens toca anar a buscar el Tossal d’en Canader de 1393m d’alçada. Per a poder arribar anirem pel Mas de la Fontsanta i d’allí baixarem al barranc del mateix nom per a remuntar a les vores del Mas Blanc. Allí ja veurem el cim del Tossal, on en fort pendent pujarem les seves rampes per a poder tornar a gaudir d’unes vistes increïbles, on tindrem tota la Tinença als nostres peus. Ara ja podem albirar casi el nostre destí final, el Boixar, però abans haurem de passar pel Tossal Gros de 1272m. Per a arribar aquí baixarem del Tossal d’en Canadé pel mateix lloc per on hem pujat i anirem a buscar la pista que va del Mas Blanc al Mas d’en Roda. Aquí hem de continuar sender fins arribar al Barranc de la Canal i seguirem pista amunt fins enllaçar a dreta en el PR-CV-75.12, on farem l’últim esforç de la ruta per arribar al cim del Tossal. Ara ja podrem dir que tenim la ruta al sac, seguirem uns metres pel mateix PR fins a enllaçar en el PR-CV-75.11, que seguint-lo a esquerra ens durà fins el Boixar, fi de la ruta!

MAPA_BLANC_7POBLES_CIMS_sombra

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR