Raquetes de neu a la Tinença de Benifassà

Poques vegades tenim la oportunitat de gaudir de nevades copioses a la Tinença, una vegada cada any com a molt. L’any passat la vam tindre al febrer i enguany ha vingut al gener, quan feia més falta. Els gairegé 100l/m2 que han caigut a les muntanyes del Massís han fet resorgir de nou els ullals i torna a entrar aigua amb força al pantà. Per les parts altes tenim acumulats de 1m de neu que quan anirà fonent-se seguirà aportant aigua a les fonts.

Ahir vam preparar una ruta de raquetes clàssica, la pujada al Tossal de Cervera desde la Tenalla. El perquè de la clàssica, per què ens deixa pujar amb cotxe sense perill de trobar neu a parts baixes, sense anar per carretera i tindre problemes amb la gent que puja a veure la neu. Tots els anys passa, la neu és un atractiu per a gent que no està acostumada a veure-la, però l’estat de les carreteres i l’equipació de molta gent que puja sempre crea col·lapses i problemes. Un altre per què és la facilitat de pujar molt desnivell en pocs kms, tenint a les nostres mans la decisió de retornar pel mateix camí o seguir pujant fins a un dels cims més alts de la Tinença, el Tossal de Cervera de 1347msnm.

Vam deixar el cotxe a la casa forestal de la Tenalla, on ja baixava el barranc amb alegria, en pocs kms ja vam seguir per la sendera del Peraire, fins arribar a dalt. Allí ja vam possar les raquetes i vam seguir ruta fins al cim. Vam tindre que fer un poc de monte através degut a la neu i les rames caigudes però el cim no posa dubte del camí a seguir. Un cop dalt i ven tapats vam seguir pel tallafocs del cim i de baixada fins la sendera del refugi de la font ferrera. Per a fer-ho fàcil vam retornar al Peraire per la pista. Un total de 11kms i 800m+ de desnivell.

Us deixem la ruta en wikiloc, un video i l’àlbum, esperem que us agradi!

En pocs dies ja estarà obert el recorregut de la ruta dels 7 POBLES, pregunteu disponibilitat sense problemes 😉

Powered by Wikiloc

Sortida Raquetes de neu al Tossal de Cervera, rutes guiades 7pobles.com from 7pobles on Vimeo.