A peu

Des de 7pobles.com volem oferir-los una selecció de rutes per a que les pugueu fer qualsevol dia de l’any, nosaltres us acompanyarem i us ensenyarem els secrets d’aquesta terra.

Les nostres rutes!

El Salt de Robert

Distància: 8,4 kms // Desnivell: 350m+ // Durada: 3-4h

Ruta per a famílies amb nens acostumats a caminar per la muntanya i per a excursionistes que vulguin gaudir sense tindre que caminar hores i hores.

En aquesta ruta visitarem el famós Salt de Robert, impressionant salt d’aigua de 30m d’alçada que desemboca les seves aigues al Barranc del Salt declarat microreserva de fauna i flora per la Generalitat Valenciana.

(Possiblitat d’unir-la a la ruta del Racó dels Presseguers)

El Racó dels Presseguers

Distància: 6,4 kms // Desnivell: 250m+ // Durada: 3-4h

Sortirem de l’inici de la pista de la Tenalla per a continuar als pocs quilòmetres per la pista del Barranc dels Presseguers, aquesta pista ens conduirà en poc temps a un racó  de incalculable bellesa on les aigues corren cristal·lines i pures. Aquest racó plè de vida ens omplirà de tranquil·litat i armonia amb la natura.

(Possibilitat d’unir-la a la ruta del Salt de Robert)

El Tossal del Rei

Distància: 9 kms // Desnivell: 400m+ // Durada: 4-5h

Conta la llegenda que al cim del Tossal dels 3 Reis (el Tosal de los 3 Reyes) es reunien aquestos per a parlamentar sense tindre que sortir dels seus respectius territoris. Si és així no ho sabrem mai però segur que nosaltres podrem gaudir de las mateixes vistes que van tindre ells.

Els Íbers a la Tinença

Distància: 4,5 kms // Desnivell: 200m+ // Durada: 2-3h

Ruta curta especial per a famílies amb nens. També és apta per a gent amb un nivell excursionista baix i que no vulguin grans desnivells per a gaudir de l’entorn. Aquesta ruta surt del bonic poble del Ballestar i passa per un antic poblat íber, el de la Morranda, on podrem veure les antigues distribucions de les cases dels seus antics pobladors.

La ruta segueix per a entrar al llit del riu i passa pels Estrets del Ballestar, que son unes enormes parets de pedra que ens encaixaran i ens faran sentir la força de la natura que les ha esculpit durant mil·lenis. Seguirem la ruta, per a finalitzar, passant pels antics rentadors de roba, on podrem veure com es rentava la roba antiguament aprofitant les fonts d’aigua.

El Pont Foradat i la Mola Aixada

Distància: 7 kms // Desnivell: 550m+ // Durada: 4-5h

Sortirem de l’inici de la pista de la Tenalla per a pujar per la sendera que surt entre els dos barrancs, esta sendera ensseguida es possarà a pujar fort per a arribar al Pont Foradat, aquesta roca amb un enorme forat al seu interior ens deixarà sorpressos de la força del vent i de l’aigua. Continuarem pujant un poc més per a arribar a les estribacions de la Mola Aixada, on uns impressionants tallats de roca ens deixaran sense respiració. Tornarem per la mateixa sendera i agafarem el camí de tornada.

La ruta de les coves

Distància: 15 kms // Desnivell: 1000m+ // Durada: 5-6h

Seguirem per baix del Pont Foradat per una sendera molt difícil de trobar que ens durà a donar la volta per la Cova Roja, d’aquí pujarem una altra vegada cap a la Cova dels Bous i baixarem per la pista de la Fou per a pujar a la Cova dels Àngels. D’aquí ja retornarem al nostre punt de partida per la pista de la Fou.

Els pobles sobre el cel

Distància: 22 kms // Desnivell: 1000m+ // Durada: 6-7h
En aquesta ruta visitarem els pobles més alts de la Tinença. Sortirem del Boixar per pujar per l’antic camí que comunicava aquest poble amb el Coratxà, el poble més alt de la Tinença, per després seguir fins a la bonica ermita romànica de Sant Cristòfol i baixar pel sender que ens portarà directes a Castell de Cabres. Pel camí podrem gaudir de vistes increïbles i de boscos immensos on la mà de l’home ha modelat les rodalies de masies antigament habitades. Exemple d’aquesta masia serà al Mas d’en Segures que serà l’última masia que
passarem abans d’arribar al nostre punt de partida.

Las masies de Fredes

Distància: 25 kms // Desnivell: 1000m+ // Durada: 6-7h
La ruta dels “7 Masos de Fredes” és una ruta circular que discorre per camins i senders de gran bellesa, molts d’ells poc transitats i amagats, Nosaltres us guiarem per aquests paratges antany cultivats on la vida era pura subsistència.

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR